Gość z Niepołomic |
Wysłany: Śro 10:21, 24 Lis 2010 Temat postu: |
|
Mam pytanko.
Jeżeli tankuje autko za swoje to czy GPS to widzi?
Sprecyzuje, czy dane widoczne na mapce o tankowaniach i ilości zatankowych litrów pochodzą z konsolidacji systemu routex z gps , czy mamy takie bystre GPS, że potrafią same odczytać ilość zatankowanego paliwa?
Druga sprawa, jak teraz będzie wyglądać użytkowanie aut służbowych w weekendy? Bo dochodzą mnie słuchy z innych lokacji, że będą jakieś limity i obciążenia. Mógłby ktoś sprecyzować? |
|
HBCPOLSKA |
Wysłany: Wto 0:48, 30 Mar 2010 Temat postu: System GPS w samochodach Toyota Yaris Van |
|
Moi Drodzy,
Rozpoczęliśmy kolejny okres współpracy z firmami lesingowymi dotyczący wynajmu samochodów na lata 2010-2013. Wynajem samochodów został powierzony firmom Leaseplan (samochody osobowe) oraz Toyota Motor Poland (samochody typu Van).
Pracownicy odbierający swoje samochody typu VAN zostali poinformowani o zainstalowaniu urządzenia GPS, monitorującego sposób użytkowania pojazdów przez poszczególnych użytkowników. Zostaliśmy zmuszeni do takiego działania, w związku z wysoką szkodowością naszych samochodów.
Urządzenia zamontowane zostały we wszystkich nowych samochodach typu Toyota Yaris VAN użytkowanych przez Market Developerów lub POP-Warehouse Co-ordinatorów.
Poniżej chciałbym pokrótce przedstawić Wam jak działa system monitorowania i jakie spełnia funkcje.
Przede wszystkim system monitoruje przebiegi samochodów w dowolnych zadanych okresach (np. godz., dzień, tydzień, miesiąc). Na tej podstawie można generować raporty zbiorcze przebiegów wszystkich samochodów. Dodatkowo urządzenie zbiera dane dotyczące ilości i czasu trwania przekroczeń np. prędkości, obrotów silnika, etc.. Dodatkowo pozwala otrzymać informację o czasach jazdy, czasach i miejscach postoju. System informuje także o średnim zużyciu paliwa, jak również o zdarzeniach, kiedy nastąpi gwałtowny spadek ilości paliwa w baku (np. kradzież).
Wszystkie dane mogą być dowolnie sortowane i eksportowane np. do excela, w celu bardziej wnikliwych analiz. Raporty mogą być generowane dla zadanej grupy pojazdów lub pojedynczych samochodów. Systemy GPS zamontowane w pojazdach pozwalają także na łatwe pozycjonowanie samochodu na mapie.
Aby dać Wam obraz tego, w jaki sposób dane będą analizowane, poniżej dwa przykłady. Pierwszy, poniższe wykresy prezentują odpowiednio ilość przekroczeń obrotów ( 570 przekroczeń 4 000 obr/min. dla rekordzisty) oraz ilość przekroczeń prędkości (rekordzista 105 przekroczeń powyżej 130 km/h).
Poniższy wykres przedstawia ilość zatankowanego paliwa w litrach w okresie 1 miesiąca dla grupy 70 samochodów. W tym przypadku rekordzista zatankował 275 L paliwa w lutym.
Na podstawie takich wykresów zbiorczych możemy wyselekcjonować indywidualnie kierowców, którzy w sposób nieodpowiedni użytkują samochody służbowe i prześledzić, kiedy oraz w jakich okolicznościach wystąpiły te przekroczenia.
Drugi przykład, poniższe zdjęcia pokazują miejsca przekroczeń prędkości (ikona samochodu) oraz liczbę tankowań w ciągu jednego tygodnia. Dane te zostały przygotowane dla użytkownika, który na wykresach zbiorowych miał tych przekroczeń najwięcej.
Wszelkie dane, które będą analizowane a będą dotyczyły miejsca położenia samochodu, czy przejeżdżanych tras będą dotyczyły wyłącznie Waszego czasu pracy. Całą dobę będą monitorowane sytuacje nieprawidłowego użytkowania pojazdu, w szczególności przekroczenia prędkości, obrotów silnika, spuszczenia paliwa z baku. Oczywiście w sytuacjach szczególnych (np. kradzież pojazdu, wypadek), istnieje możliwość ustalenia pozycji pojazdu w każdym czasie.
Mam nadzieję że świadomość kontroli stylu jazdy kierowców wpłynie na świadome użytkowanie naszych samochodów, wpłynie na poprawę bezpieczeństwa, a także ograniczy finansowe skutki wysokiej szkodowości oraz wreszcie wpłynie na obniżenie kosztów eksploatacji samochodów. |
|